Általános szerződési feltételek
1. Vállalkozó
1.1. Rollup Outlet
Székhely: 1081 Budapest, Rákoczi út 61
Adószám: 14036178-2-42 - AAM,
Ügyvezető: Guba Gergely és Somodi Ádám.
2. Megrendelő
2.1. A Vállalkozót nyomdatermék legyártásával megbízó természetes vagy jogi személy.
3. Preambulum
3.1. Az ÁSZF értelmezése szerint a Megrendelő a megrendelés tárgyáról, azaz a legyártandó nyomdai termékekről, valamint egyéb kapcsolódó vagy önálló munkákról és szolgáltatásokról megrendeléseket ad át írásban (személyesen, faxon vagy mailen) Vállalkozó részére; a megrendelésekben a Megrendelő a megrendelt nyomdatermékek és egyéb kapcsolódó munkák valamint szolgáltatások műszaki specifikációját külön szövegezett, megrendelés-specifikus dokumentumban, azaz eseti megrendelésekben fogalmazza meg.
3.2. Az előző bekezdésben definiált megrendelés-specifikus dokumentumok, azaz eseti megrendelések, az ÁSZF szerves mellékletét képezik.
4. Árajánlat
4.1. A Vállalkozó vállalja, hogy a Megrendelő árajánlatkérés igénylését követően válaszol arra, és az ajánlatot 15 munkanapig fenntartja változások nélkül.
4.2 A Vállalkozó az árajánlatban leírt anyag, kihelyezési technika, hordozó stb. megadásánál az Megrendelő által biztosított információt használja. A Vállalkozó nem felel a megrendelő téves anyag, technika, hordozó stb. választásáért.
5. Megrendelés leadása
5.1. A Megrendelő az elküldött árajánlat elfogadása esetén, megrendelést küld írásban (személyesen, faxon vagy mailen) a Vállalkozónak. A Megrendel_ az írásos megrendelésében köteles a Vállalkozó árajánlatában szereplő árat darabszámot és anyagtípus feltüntetni. A megrendelő a gyártáshoz szükséges grafikai anyagot illetve látványtervet konfekcionálási rajzot mellékelni. A Vállalkozó nem vállal felelőséget olyan gyártásért aminek nincs írásban átküldött technikai leírása. A szóban leadott megrendelési instrukciókért a Vállalkozó nem vállal felelőséget, mert ilyenkor az általános szokásos módon készíti el az anyagot vagy végzi el a szolgáltatást.
6. Megrendelés visszaigazolása
6.1. Ha a Megrendelő a megrendelésben igényli, a Vállalkozó a megrendelés kézhezvételétől számított 1-3 munkanapon belül visszaigazolást küld a Megrendelőnek, amely tartalmazza a nyomda-termék mennyiségét, a nyomdai termék kivitelezésére vonatkozó adatokat, a technológia szerint szükséges műveleteket, a szállítás időpontját, a szükséges utómunkákat, a termék árát.
7. Megrendelés tartalma – műszaki specifikáció
7.1. A Megrendel_ köteles a Vállalkozót minden, a megrendelés teljesítéséhez
szükséges információval ellátni. Így különösen fontos, hogy átadásra kerüljön a
digitális grafikai fájl neve és egyéb jellemzői, valamint a grafikai fájl tárolásának
pontos helye (mappa/meghajtó/adattároló /szerver).
7.2. A megrendelt munka digitális grafikája, nyomtatható anyagnak kell lenni. Tehát TIFF vagy JPG, 1:1 arányban CMYK (ha az anyag kültéri) RGB (ha beltéri plakát). Amennyiben más típusú anyagot küld az Megrendelő, a Vállalkozó a konvertálásért óránként 10000 Ft + áfát kérhet el és nem garantálja az eredetivel megegyező grafikát, tehát nem ad rá garanciát.
7.3. A Megrendelőnek munkánként specifikálnia kell az utómunka / kötészet részleteit
(gyűrűzés, hegesztés, szélerősítés, varrás, laminálás, lakkozás, kasírozás, applikálás,
méretre vágás, kihelyezés, csomagolás, stb.). Fontos, hogy kiemelten legyen kezelve
a megrendelt nyomdatermék elkészítési / szállítási határideje, szállítási helye és a
szállításról intézkedő fél megnevezése.
7.4. A Vállalkozó alapértelmezettként feltételezi, hogy a Megrendelő tisztában van az
általa megrendelt nyomdatermék elvárható nyomdaipari jellemzőivel és az
elkészítéséhez alkalmazott nyomda-technológiai procedúrákkal. A megrendeléssel
kapcsolatos, Vállalkozó számára átadni szükséges információk keretén belül
figyelni kell, hogy egyértelműen meghatározva legyen a nyomda-technikai
kivitelezés módja (a megrendelt vizuál-komunikációs terméktől elvárt kültéri /
beltéri minőség és az alkalmazott nyomtatási technológia), melynek tartalmáról a
Megrendelő köteles megkövetelni a teljes felvilágosítást.
7.5. A kellő nyomda-technológiai felvilágosítás megkövetelésének elmulasztásából
adódó hibás minőségre, mennyiségre, méretre, kihelyezésre, stb. vonatkozó utólagos
kifogásokból eredő károk a Megrendelőt terhelik.
8. Teljesítés
8.1. A Vállalkozó a Megrendelő által átadott grafikai dokumentációból dolgozik.
A Megrendelő a megrendeléssel együtt adja át a Vállalkozónak a vizuálkommunikációs
nyomdatermék elkészítéséhez szükséges grafikai anyagot. A
grafikai anyag átadása digitális adat / grafikai fájl formájában, valamint szín minta /
proof / chromaline, stb. csatolásával történik a fent megadottak szerint.
8.2. Ha a megrendeléssel egy időben a Megrendelő a szükséges grafikai anyagot nem
tudja biztosítani, azt a megrendelésben megjelölt határidő lejártáig kell a Vállalkozó
részére átadnia; a megjelölt határidő túllépése a megrendelés automatikus
meghiúsulását eredményezi. Egy adott munkának az elvégzésére minimum 72órának kell lenni az anyagleadástól számítva és ez csak munkanapra eshet. Amennyiben ennél rövidebb időre vállalja a munkát a Vállalkozó abban az esetben a Megrendelő vállalja az elkészítésből fakadó kockázatot és felelőséget.
8.3. A Vállalkozó a megkésve leadott grafikai anyag miatt meghiúsult megrendelés
újbóli elvégzéséhez, csak új, a Megrendelő és a Vállalkozó által közösen elfogadott
és a megrendelésben feltüntetett teljesítési határidő elfogadása után fog hozzá.
8.4. A Megrendelő által megrendelt nyomdatermék elkészítéséhez Vállalkozó részére
átadott digitális grafikai adatnak, valamint minden egyéb, a Megrendelő által leadott
grafikai anyagnak nyomtatásra / reprodukálásra, illetve feldolgozására való
alkalmasságának az elbírálása a Vállalkozó feladata. A grafikai anyag alkalmatlansága esetén, a Vállalkozó jogosult a Megrendelő megrendelését visszautasítani.
8.5. Amennyiben Vállalkozó bármilyen okból a megrendelésnek nem tud eleget tenni,
ezt a tényt köteles a megrendelés kézhezvételétől számított őt munkanapon belül
írásban (személyesen, faxon, mailben) közölni a Megrendelővel.
8.6. A Vállalkozó a megrendelés teljesítése során jogosult alvállalkozókat igénybe
venni, közvetített szolgáltatást végezhet. A Vállalkozó a jogosan igénybe vett
alvállalkozók munkájáért úgy felel, mintha a munkát saját maga végezte volna.
8.7. A mennyiségi és minőségi átvétel helye a Megrendelőnek az eseti megrendelésben
megjelölt székhelye-telephelye, ha a Vállalkozó a szállítást saját vagy bérelt
fuvareszközzel, szállítási díj ellenében bonyolítja le, egyéb esetben pedig a
Vállalkozó telephelye. Amennyiben a Megrendelő kihelyezést kér, úgy az átadás átvételnek a Vállalkozó által készített fénykép mailen vagy postán történő kézbesítése számít.
8.8. Amennyiben a Megrendelő a Vállalkozó készre jelentése utáni 5 munkanapon
belül az árut nem veszi át, a Vállalkozó jogosult a vételár kiszámlázására raktározási
nyilatkozat alapján. A felmerülő tárolási költség (2.000 Ft/nap+ÁFA) a Megrendelőt
terheli és e költségek előző bejelentés nélkül kiszámlázásra kerülnek.
8.9. A nyomdatermékek minősége, a szabvány eltérő rendelkezése hiányában akkor
szerződésszerű, ha a szúrópróbaszerű vizsgálatnál a hibás mennyiség 2,5 %-nál nem
több.
8.10. A Megrendelő a teljesítési igazolás ellenjegyzésével elismeri, hogy a termék a
szerződésben meghatározott minőséggel bír, továbbá tisztában van a megrendelt
termék műszaki tulajdonságaival.
8.11. Amennyiben a nyomdatermék a teljesítéskor olyan rejtett hibát tartalmaz, amit a
Megrendelő átvételkor nem ismerhetett fel, a körülmények által lehetővé tett
legrövidebb időn belül, de maximum a teljesítést követő 8 napon belül köteles
kifogását a Vállalkozóval közölni; a Vállalkozó 3 napon belül köteles a hibás
nyomdaterméket javítani vagy újragyártani.
9. Kihelyezés
9.1. A Megrendelő jogosult a nyomdatermékek kihelyezésére vonatkozóan is
megrendelést adni a Vállalkozónak. A Megrendelő kihelyezésre vonatkozó
megrendelése esetén, Megrendelő köteles a kihelyezéssel kapcsolatos adatok
meghatározására terméktípusonként – a kihelyezendő termékek száma, mérete, a
kihelyezés célterülete és időtartama; a felsorolt adatok átadása a Vállalkozó számára
írásban (személyesen, faxon, mailben) történik. A Vállalkozó a megrendelést követő
3 munkanapon belül nyilatkozik a kihelyezés teljesítésének elvállalásáról, továbbá
arról, hogy azt a Megrendelő által igényelt kondíciókhoz képest milyen feltételekkel
tudja teljesíteni. Amennyiben a termékek kihelyezését a Vállalkozó végzi úgy a
kihelyezési szolgáltatásra vonatkozó teljesítési igazolás és a számla kiállítása, a
nyomdatermékek kihelyezésének igazolása után (szemrevételezés, jegyzőkönyv
vagy fotó), valamint a kihelyezési felületekre vonatkozó szerződések bemutatását
követően kerül sor.
9.2. A Vállalkozó a kihelyezésre vonatkozó megrendelést elutasítja, ha:
- a helyszín adottságai alapján garancia nem vállalható
- vis major estén, pl. nem megfelel_ időjárás
- a helyszín adottságai és az ügyfél által rendelt termék nem összeegyeztethetők
9.3. Amennyiben a Vállalkozó végzi / végezteti a kihelyezést, a szakszerűtlen, illetve a
jogosulatlan kihelyezéssel összefüggésben keletkező károkért a Vállalkozó a felelős.
9.4. Amennyiben a Megrendelő végzi / végezteti a kihelyezést, a szakszerűtlen, illetve a
jogosulatlan kihelyezéssel összefüggésben keletkező károkért a Megrendelő a felelős.
9.5. A Megrendelőnek megfelel_ minőségben átadott nyomdatermékek esetében, ha a
Megrendel_ által végzet / végeztetett hibás kihelyezés által a nyomdatermékek
elveszítik kereskedelmi, vizuál-kommunikációs értéküket, a Megrendelőnek ebből
eredő káráért a Vállalkozó semmilyen jótállást nem vállal.
9.6. Abban az estben, ha a kihelyezésre vonatkozó megbízást a Vállalkozó elutasítja, vagy
azt csak más, a Megrendelőnek nem megfelelő feltételekkel tudná teljesíteni, és emiatt
a Megrendelő a kihelyezésre vonatkozó megbízást harmadik félnek adja ki, azaz a
kihelyezést nem a Vállalkozó végzi, úgy a hibás kihelyezéssel és a nyomdatermék
kereskedelmi, valamint vizuál-kommunikációs értékcsökkenésével kapcsolatban, és a
Megrendel_ számára ebből keletkező károk vonatkozásában kizárt a Vállalkozó
felelősségének megállapítása.
9.7. A kihelyezéssel, vagy annak késedelmével összefüggésben keletkező olyan károkat,
amelyekért egyik Fél sem felelős – különösen vis major, a Felek érdekkörén kívül álló
események bekövetkezése esetén – a Megrendelő viseli. Vihar és egyéb a időjáráshoz kapcsolódó későbbi károkért és hibákért a Megrendelő a felelős garancia idő alatt is. (Viharjelzés, Villám, Jégeső stb)
10. Garanciális feltételek
10.1. A Vállalkozó a legyártott nyomdatermékekre kizárólag színtartóssági garanciát
vállal; az általános színtartóssági feltételek a főbb alaptípusokra a következők:
- PVC molinó: 18 hónap
- Reklámháló: 18 hónap
- Öntapadó fóliák alaptípusai: 12 hónap
Ettől hosszabb színtartósági garanciális feltételekre minden esetben, pontos
kiegészítő információk birtokában kerülhet sor.
13.2. Megrendelő tisztában van a ténnyel, hogy enyhe színbeli eltérések a nyomtatási
technológiák és grafikai formátumok eltérése miatt előfordulhatnak. Amennyiben a
Megrendelő a Vállalkozó rendelkezésére bocsájt színmintát - proof, chromalin,
Pantone kód -, abban az esetben a különböző alapanyagok, grafikai profilok alapján
a színmintát lehető legjobban megközelítő szín kerül kiválasztásra. A színminta
hiányában a Vállalkozó semmiféle szín-helyeségi garanciát nem vállal és a
nyomdatermék kivitelezése / nyomtatása a nyomdagépek alap-beállításai szerint
történnek.
13.3. A Vállalkozó hibás teljesítés esetén csak és kizárólag a hibás nyomdatermék
újragyártását, vagy lehetőség szerint, javítását vállalja; minden egyéb pénzbeli
visszatérítéstől, kompenzációtól, stb., Vállalkozó elzárkózik.
13.4 A Vállalkozó nem vállal garanciát a gyártott termékre vagy kihelyezésre, ha annak megrongálódását valamilyen kívülálló ok, vihar, jégeső, villámcsapás okozza. Sárga, narancssárga, vagy piros riasztásos vihar jelzés alatt bekövetkezett szakadás, leesés stb a Megrendelő felelősség körébe tartozik.
14. Záró rendelkezések
14.1. Azokban az esetekben, ahol jelen szerződés a Felek nyilatkozatának érvényességét
írásbeli alakhoz köti, írásbeli nyilatkozatnak kell tekinteni a fax, illetve mail
üzenetet is. Az írásbeli nyilatkozat hatályai a másik Fél által történő átvételt
követően állnak be.
14.2. Vis maior minden olyan esemény, melyet a Felek tevékenységükkel befolyásolni
nem tudnak (pl. természeti katasztrófa, tűzeset, robbanás, sztrájk, stb.), és a
szerződésteljesítést befolyásolja. A szerződés szempontjából Vis majornak
tekintendő, különös tekintettel a távközlési hálózat hibájából adódó üzemzavarok.
Vis major előfordulása estén a Feleknek haladéktalanul írásban értesíteniük kell
egymást. Ebben az értesítésben meg kell nevezni a Vis major pontos okát, valamint
a szerződés teljesítésével kapcsolatos várható hatását. Amennyiben a Vis major 1
(egy) hétnél hosszabb idővel késleltetné a szerződés végrehajtását, a Feleknek
tárgyalásos úton rögzíteniük kell a szerződésben szükséges módosításokat.
Amennyiben ezek a tárgyalások 1 (egy) héten belül nem vezetnek eredményre,
bármely Félnek jogában áll a szerződést_l elállni. Ha a Felek a megrendelést_l Vis
major miatt állnak el, a megrendelés megszűnésével kapcsolatosan esetlegesen
felmerült kárát és költségét mindegyik Fél maga viseli.
14.3. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. vonatkozó szabályai az
irányadók. A Szerződ_ felek kijelentik, hogy a szerződés teljesítése során egymással
együttműködnek, a szükséges tájékoztatást egymásnak megadják, az esetleges vitás
kérdésekben elsősorban békés úton történ_ megoldást részesítik előnyben.
A Megrendel_ jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) kitételeit tudomásul veszi és a Megrendelés leadásával egyidejűleg